حديث تصادفي

رونمایی از هیوندا i20 جدید

بالأخره هیوندای جزئیات و تصاویر کامل نسل دوم i20 را که قرار است در ماه اکتبر و در نمایشگاه پاریس به روی صحنه رود، به صورت رسمی منتشر کرد.اوایل همین ماه بود که دواسکچ از مدل جدید i20 توسط کمپانی پخش شد، و جالب اینجاست که نسخه واقعی آن تفاوت زیادی با آن چه در طراحی ها دیده می شد، دارد و همین امر ممکن است برای آنهایی که به آن طرح دل بسته بودند، نا امید کننده باشد. البته این خودروساز کره ای از سال 2002 تاکنون از فروش خوبی در اروپا برخوردار بوده و از همین رو، کره ای ها در زمان طراحی و تولید، نیازهای بازار پررونق اروپایی خود را نیز مد نظر داشته اند و تلاش کرده اند تا با طراحی بهتر، تکنولوژی بالاترو امکانات رفاهی بیشتر بتوانند از رقیب های خود مثل فورد فیستا، رنو کلیو، اپل کورسا و فولکس واگن پولو پیشی بگیرند و به اولین گزینه مشتریان این سگمنت تبدیل شوند. لازم به ذکر است که هیوندای i20 دومین مدل پرفروش این شرکت در انگلستان می باشد و بیش از 73 هزار دستگاه از آن از زمان آغاز آن یعنی 2009 تا کنون به فروش رفته.

http://khodrobank.ir/Reviews/2015-hyundai-i20-unveiled-ahead-of-paris-motor-show-video-photo-gallery_4.jpg

هاچ بک جدید هیوندای با پلتفرم کاملا ً جدیدی عرضه می شود و طول آن 4035 میلی متر است و فاصله بین دو محور آن با 45 میلی متر افزایش به 2570 میلی متر رسیده که به گفته این کمپانی باعث شده بیشترین فضای پا را در این سگمنت داشته باشد و 5 نفر به راحتی در آن جای می گیرند. به علاوه صندوق عقب آن نیز با گنجایش خوب 320 لیتری خود برگ برنده دیگری به دست کره ای ها می دهد.

http://khodrobank.ir/Reviews/2015-hyundai-i20-unveiled-ahead-of-paris-motor-show-video-photo-gallery_5.jpg

کامل ترین نسخه آن مجهز به چراغ های LED در عقب، دوربین عقب و سانروف پانورامیک است که به هر دو صورت کامل و نیمه باز می شود و همچنین چراغ های LED روز نیز دارد.

http://khodrobank.ir/Reviews/2015-hyundai-i20-unveiled-ahead-of-paris-motor-show-video-photo-gallery_6.jpg

هیوندای از زبان Fluidic Sculpture 2.0در طراحی این هاچ بک پنج درب استفاده کرده و گفته می شود مدل سه درب آن نیز در برنامه آینده این کمپانی قرار دارد. هنوز تصاویری از طراحی جدید داخل آن در دست نیست اما به احتمال زیاد شبیه به i10 کنونی خواهد بود و انتظار می رود از لحاظ کیفی بهتر شده باشد و شامل تجهیزاتی مانند سیستم تنطیم ارتفاع راننده، آینه های تاشوی خودکار، دریچه های هوا در عقب، سیستم کنترل خودکار دما، سیستم ورود بدون کلید، بلوتوث و فرمان تلسکوپیک خواهد بود.

http://khodrobank.ir/Reviews/2015-hyundai-i20-unveiled-ahead-of-paris-motor-show-video-photo-gallery_1.jpg

هنوز اطلاعاتی درباره موتور آن داده نشده ولی پیش بینی می شود پیشرانه های کمتری برای i20 جدید نسبت به مدل کنونی در نظر گرفته شده باشد و مثلاٌ انتخاب میان پیشرانه 1.2 لیتری بنزینی به توان 83 اسب بخار و 1.4 لیتری دیزلی با 89 اسب بخار و گیربکس 5 سرعته دستی است. البته پیشرانه 1.4 لیتری با 99 اسب بخار و گیربکس 4 سرعته خودکار نیز به احتمال زیاد در میان گزینه ها خواهد بود. ممکن است در آینده پیشرانه 1.0 لیتری سه سیلندری i10 نیز به موتورهای i20 بپیوندد. مصرف سوخت آن چیزی بین 2.9 تا 4.7 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

http://khodrobank.ir/Reviews/HEADER_2015-hyundai-i20-unveiled-ahead-of-paris-motor-show-video-photo-gallery_2.jpg

قیمت این هاچ بک کوچک کره ای هنور معلوم مشخص نشده ولی می توان پیش بینی کرد که قیمت پایه برای مدل 5 دربدر حدود 11 هزار پوند و برای سه درب نزدیک به 500‚10 پوند باشد. این خودرو قرر است در اوایل سال 2015 برای فروش آماده شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: Hyundai ، خودروهای آینده بازار ، ،
برچسب‌ها: هیوندا i20 جدید , هیوندا i20 , هیوندا , ,

تاريخ : یک شنبه 2 شهريور 1393 | 21:19 | نویسنده : Muhammad |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.